"du är så duktig!"

Vad är "duktig" för jävla ord egentligen?

Jag hatar det, eftersom jag är "duktig" när jag får höga betyg, "duktig" när jag pluggar mycket, "duktig" när jag sköter mig allmänt. Om jag skulle definiera ordet "duktig" skulle det bli: Duktig - ord som används när du gör något som andra förväntar sig att du ska göra, och du lyckas leva upp till det.

Duktig är ett jävla skit ord utan innebörd för en själv. Ändå så vill man höra det, även om det inte betyder något. Men jag är ju "duktig" eftersom jag pluggar & får hyfsade betyg, inte är ute och ränner på nätterna, inte röker, dricker, snusar, knullar runt och endast pluggar. Jag är så DUKTIG!

Men tänk om jag vill vara ute och springa hela nätterna, dyngfull (inte för att man springer så jäkligt långt då, men iaf, you get the point), röka hasch och inte komma hem på en vecka och fullkomligt skita i skolhelvetet. Nej, jag gör inte det, för jag vet att andras förväntningar på mig är tvärtom, och om jag mot förmodan skulle göra det så har jag mist min trovärdighet. Jag skulle istället bli en liten slampa som springer omkring som är så långt ifrån "duktig" som man kan vara.

Screw "duktig", och jag är just "duktig" för att jag gör allt som ANDRA förväntar sig av mig. Ajuste, en sak till, jag är ju tjej...
Sitt tyst, nicka och le.
RSS 2.0