espanol

Soy bueno, jag är duktig. Nu har jag fixat Denise och min spanska "pjäs" och inbjudning till det muntliga provet. Nu känns det som att jag sitter och tänker på spanska... Nej, så många ord kan jag inte på spanska så jag skulle kunna tänka på det språket. Men jag har lärt mig några "användbara" fraser/ord som acostarse, mica, abierto osv, alltså ord som man inte alls har någon anledning att kunna.

Egentligen har den har dagen sugit stenhårt, på flera sätt, men jag tänker bortse från det och låtsas att de inte finns. Det fungerar rätt bra, eller ah, enda tills jag öppnar kriminologi analysen eller svenska läsloggen.
Men men, ska försöka pilla lite med dem nu så slipper jag göra det ikväll eftersom jag tänker ta en promenad.

Har ju inte varit på gymmet på en vecka snart eftersom jag är/har varit sjuk.  Är hur rastlös som helst och kan inte somna. Så alla ni som har sömnproblem. 45 min hård kondition på gymmet varje dag kommer hjälpa!
RSS 2.0