Idrott/friluftsdag

Haha, hade ju valt vandring, vilken vandring alltså! en tipspromenad på en timme i skogås villaområde XD Det var skit jobbigt! *not* fast det var iaf skonsamt mot mina benhinnor.

Sen så var det ju friluftsliv på eftermiddagen. Vi var borta vid sjöängen, där har vi varit typ 23598 ggr hittils. Har tröttnat på det ställer grovt!
men iaf, man gick runt i grupp till olika stationer. Vi satte upp ett tält på 3 min, tyckte det var skit bra! Vi hade rekordet tills sista gruppen kom och slog det. synd..

Sen skulle vi göras en brasa, en liten sådan. Det gick rätt bra. Efter oss kom killarna, och man kunde verkligen se att dem är lite efterblivna (sorry). Först dem överanvände papper och höll på att elda upp en buske. Bra jobbat va? Det enda dem gör är att garva. Sen säger hon som har hand om den stationen när dem är klara (utan att ha eldat upp allt för mycket skog) att dem får gå och sätta sig och vänta på nästa station.
Tror ni dem gör det? nej, dem håller på att larva sig.

Tjej: Tänk att killar aldrig växer upp!
Vi: dem är ju lite efter...
Tjej: verkligen!
Vi: japp...
tjej: (skriker åt killarna) Killar! gå ut på bryggan och kasta stenar på ankorna eller nåt!
Killar: jaaaa! *springer ut på led på bryggan*
tjej: så lätt var det att sysselsätta dem
...



Nu ska jag chilla lite, sen ska jag jobba med lapparna igen... Även om det är skit tråkigt har jag tjänat 500 kr den här helgen =)
RSS 2.0