Det där med respekt...

SKrev ju förut om det där med respekt för äldre, och vissa förtjänar det inte alls...

Vi har mockhelger i stallet, att man kommer dit en gång per termin och mockar en lördag eller söndag.
Jag hade för flera, flera veckor sedan skrivit upp mig på lördagen. Men sedan kom jag på för tre veckor sedan att jag inte skulle kunna på lördagen så jag drog ett streck från mitt namn ner till södnagen.
Idag kommer "kärringen" som har handikapp ridningen och ba "du får byta mockdag". Hon är typ fett sur på mig för att jag sa att jag inte hinner åka dit på lördagar och leda på handikapp. Och hon svarar
"därför att det bara är 3 på lördagen och 5 på söndagen". Jag ba, "men varför ska jag byta när det var vissa som skrev upp sig på söndagen idag och jag bytte dag för ca 3 veckor sedan?" (observera att ajg lät trevlig när jag sa det!). det hade hon inget svar på. "men du får gå och byta nu!". Jag ba, "nej, är det för att jag är yngst som jag saka byta?". då vände hon på sig och gick. Sen gick hon och pratade jätte högt om att det var 3 på löradgen och 5 på söndagen osv -.-' 
Hej I-landsproblem?

Sen börjar hon klaga när jag plockar bort bommarna vi hade på lektionen idag. "orkar du verkligen de där". Jag ba, "ah, klar jag gör!". Hon sa det enbart för att jag är yngst. Och jag hade god lust att säga "akta så du inte bryter ryggen kärring eftersom du är så gammal" men det sa jag tyvärr inte.
Hur otrevlig får man bli? inte ens jag e det liksom -.-'
RSS 2.0