När får man ta det lugnt?

När man har mycket att göra nonstop så går tiden så extremt fort. Jag kommer ihåg i 7an och 8an när man tänkte "åh, fan, jag har 1½h Matte nu..." Nu undrar man vart mattelektionen tog vägen för att det går så snabbt. En dag är egentligen inte jobbig, den går på fullspeed och tar slut alldeles för snabbt. Man sitter inte och räknar ner tills lektionen är slut, man hinner itne börja förens den är slut.

Sen när man kommer hem så sitter man och pluggar, vart tog tiden vägen? Sen blev det träning? "oj, var jag på gymet i 65 min?". Nu känns det som att åka bil i 5 h inte är så lång tid, men som man förut tyckte var hur lång och jobbigt som helst och att det aldrig skulle ta slut.

Allt går verkligen 149km/h, och det går snabbare hela tiden. Känns som om jag kommer dö imorgon utan att ha hunnit gjort allt jag vill. Det är mycket jag vill, men som jag inte hinner. Det är nog sant som de säger, tiden går snabbare ju äldre man blir, och om jag tycker det går fort nu, hur fort kommer det inte gå om 10 år? Det går utför...

Det kändes t.ex som att det var höstlov igår? hallå, det var typ 2 veckor sedan...

Om det är något man borde vara rädd för så är det nog tiden
RSS 2.0