Mamma myglar

När vi hade ätit klart middagen så gick pappa in i camillas rum för att fixa något med hennes dator.
Hennes rum ligger precis bredvid köket, och sen när han sitter där inne så tar mamma fram choklad från sitt hemliga förråd som pappa sagt åt oss att inte äta.
Just då är det bara mamma och jag som sitter vid matbordet och vi brjar såklart att äta. Jag börjar skratta eftersom pappa är så himla blåst som inte hör oss eftersom vi sitter och snackar om hur god den är och han hör inte.
Då säger mamma; "Han är både korkad och döv" *fnissfniss*
Ibland beter hon sig som en... jag vet inte vad. Sen; "du får inte säga till pappa att jag sa det!". Vad gör jag 30 min senare? jo, "pappaaaa, vet du vad mamma sa?" Då skriker mamma håll käften till mig, fattar inte varför (a)

Sen fortsatte vi med min balklänning... Det är skit tråkigt eftersom jag inte har lust att göra någonting, som vanligt... Då sa mamma håll käften till mig för andra gången på en kväll! "häll käften och sy så vi blir klara någon gång!"
herre gud, mycket ska man vara med om.
RSS 2.0