Mallorca

Långt inlägg om Mallorca!

Söndag 21 Juni
Blä för att gå upp tidigt! För jag kunde inte somna så jag sov väl kanske... 2 h eller något. Vet inte varför jag inte kunde somna, kanske för att jag visste att jag ändå skulle upp klockan 3. Sen vare bara upp och hoppa och på med kläder och in i bilen.

Väl på planet kunde jag inte heller sova, jag är la konstig XD


När vi kom fram så regnade det, erkänn att det var riktigt skillat att lyckas pricka in en regndag på mallis?
Det var bara lite regn, inget ösregn som i sverige inte.
Vi hade hyrbil, så det var skönt att slippa transfer bussarna.

Camilla somnade i bilen, och jag vågar inte lägga upp den bilden som jag tog på henne, då åker jag på jag på stryk XD

Sen softade vi på hotellet och på kvällen gick vi ut och åt på resturang.


Jag hatar egentligen pizza, men den där var god! en Hawaii med jordgubbar, persika och ananas. Lite annorlunda, men gott!

Alla tycks ha svårt med vårat efternamn, vilket jag inte fattar -.-' Iaf så när vi skulle checka in på hotellet så säger hon som står där direkt helt rätt och allting XD Det var skit kul. Det får hon cred för!


Måndag 22 Juni
Hm, ja, det här dagen kommer jag att få komma ihåg länge iaf. Det stod ett Cola glas på bordet, och jag var törstig så jag tar en jätte stor klunk av den och känner direkt att det inte är vanlig Cola. Camilla kollar på mig konstigt och rynkar på näsan. "Du vet att det är rom i den där va?" NEJ! det visste jag inte. Så nu får jag höra hela tiden, ska du inte ha lite rom vaaaa?? Eller, akta, det är rom i den!
Mycket ska man vara med om.

Det var inte varmt den här dagen så vi åkte till Palma och sedan till porto pi och shoppade =)


Sen blev det säkert lite småsaker också


Tisdag 23 Juni
Den här dagen gjorde vi inte mycket, det blev poolen och läsa. Jag lyckades bränna pannan eftersom det var den som var riktad mot solen hela dagen.

Riktigt bra bok, läs den =)

Värt att nämna är att jag köpa coola solbrillor!


Onsdag 24 Juni
Idag åkte vi in till "riktiga" Alcudia och åt middag. Det var skit varmt!

På dagen var det softa med bok, igen ;)


Torsdag 25 Juni
Idag gick vi på marknad i Inca, det var alldeles för varmt! Köpte faktiskt inget där, tro det eller ej.
Sen fortsatte vi ner till Magaluf, ungdomsstranden.
Jag tyckte det var mycket bättre bad där, det var inte så himla långgrundt som det är i alcudia.

Sen så var det en jätte rolig freakshow på stranden också XD Fulla engelsmän som bjöd på den =)

På kvällen lyckades jag hitta en dator så jag kunde gå in och kika lite på sidor jag är medlem på. Sen köpte jag ett armband också =)



Fredag 26 Juni och Lördag 27 Juni
Dem här två dagarna var vi på hotellet och solade och badade. Så spenderade vi dem två sista dagarna.
Sen så blev det ju till att packa ihop alla grejer igen.
Jag köpte en cool hatt, typ en sådan som min kusin hade på midsommarafton =) Nice!

Stranden i Alcudia




Sen var jag tvungen att fotad den här


Ja, det var min resa i Mallorca, och nu ska jag ut och flyga på lördag igen, då till Serbien!
RSS 2.0