EMD i uppsala

Hoppas ni är redo för ett långt inlägg om bara uppsala och emd, för det är jag!

När Mila och jag cyklat hem i spöregnet från stallet så slängde jag mig i duschen och sen åt vi lite fil. Sen var det bara in i bilen och åka till Uppsala. Ett tag så kändes det som om det skulle sluta regna, men icke.
Det regnade hela tiden! Både jag och mila har varit halv förkylda sen i onsdags när vi stod och väntade inne på grönan i regnet.

Men men, när vi var framme langade vi in alla saker.
Mycket fint hotell var det!

På med regnkläder och paraply så vi inte skulle bli helt blöta, och sen åkte vi en kort bit till Fyrishov där festivalområdet var. Jag kan ju säga att det var inte mycekt kvar av gräsmattan, det såg mer ut som smält choklad med lösa grästuvor lite här och där.
Dem hade satt upp avspärrningar så man inte skulle ta död på hela gräsmattan. Men det var inte mycket till avspärrningar, alla småungar trodde det var hinder och hoppade glatt fram och tillbaka över dem XD
Mila och jag me, nej, vi kollade på xD

Det fanns lite mat och sånt där inne så vi satte oss och åt kycklingwok innan det började.
Med tanke på vädret så var det inte så jätte mycket folk, med det var en del iaf. Men på grönan var det mycket mer drag än vad det var här.
Jag fick ju också chansen att testa min nya kamera, och som den ägde! Vi hade mycket roligt med den =)

Sen så började det *jubel*
Mila och jag stod nästlängst fram, nästan i mitten, och det var en liten lucka framför oss så vi hade inte så många runt omkring oss. Vi var som en liten ö.
Sen måste medellängden i Uppsala vara kortare än i stockholm, för jag såg över allas huvuden, helt otroligt!
och jag är inte lång. Så vi syntes rätt bra från senen och båda hade relativt färggalda kläder på oss, så vi fick ögonkontakt med alla tre =)

Nu låter vi kvällen beskrivas i några (många!) bilder

Bandet påväg in på scenen

Matte är först upp på scenen, han var skit glad under hela kvällen och babbla som fan på signeringen XD

I'm no romeo som startlåt













På bilden till höger har danny precis smällt till matte på röven =)






Och när alla tror att det är slut så kommer det ju en till låt, förstås...





Konserten tog slut... Sedan var det sigerning. Mila och jag köpte varsin plansch eftersom vi köpte t-shirts förra gången. Dem blev sigenrade och det blev inte så mkt snack med dem eftersom det nästintill var kaos.

En sak är så himla rolig, det är många mammor som tar med sina barn fram för att ha något att skylla på, så att man ska tro att det är barnen som vill ha autograf fastän det är mamman XD Stod och tjuvlyssnade på en mamma som sa just så iaf.




Så snygg var man efter konserten XD

Vi var helt hyper, mila och jag, så vi gick över till mammas och pappas rum. Då fick vi veta att det fanns en kaffemaskin nere vid relaxen. Såklart skulle vi ner och checka läget.
Båda vi två hade bara långt linnen och T-shirten på oss, och glöm inte dem uber heta slip-in tofflorna som fanns på hotell rummet!
Så i dem kläderna sprang vi ner till relaxen, och vi trodde såklart att det inte skulle vara några vakna eftersom klockan var typ 12.
Tror ni inte det sitter två gubbar nere mittemot hissen när vi kliver ut!
Dem ba, Tjenare brudar! Då sprang vi XD



I hotellkorridorerna =)


Nu är jag hemma iaf, och kollade deras turnéschema, självklart s ska dem inte spela i närheten någon mer gång =(
RSS 2.0