Händelserikaste morgonen på länge!

Natten har varit  totally kaos!

Vaknade vid kanske halv 4 av att en helikopter cirkulerade precis ovanför oss, mamma gick upp och började larma huset osv. Jag trodde jag drömde så jag bara fortsatte "sova". Sen ringde väckarklockan vid 6. Jag går upp och tittar ut genom fönstret och ser massa konstiga ljus på andra sidan den lilla ängen som ligger bredvid vårt hus. Jag trycker i gång datorn som jag brukar göra, sen går jag in till mamma och pratar lite med henne, och då får jag veta att det var en helikopter som varit precis ovanför oss och letat efter något under natten.

Jag som typ är "deckarnörd" målar upp en miljon olika senarion.
Går tillbaka till datorn och kikar in på facebook. Då hade en tjej som skrivit 20 min innan jag loggat in, och som bor precis på andra sidan ängen,  att det sprang omkring en massa poliser med skjutvapen, som inte är deras standard pistoler. Det var hundar, ficklampor, polisbilar everywhere!
Jag gick in till mamma och pappa igen och började kika genom fönstret, och när jag kollade närmare så var det massa poliser som sprang omkring och letade efter något med ficklampor. Även hundar.

Jag är feg och vågar inte gå ut i köket för att äta frukost eftersom vi har balkongdörrar med mycket glas i, och jag trodde väl att någon skulle hoppa upp i fönstret när jag var där, och då skulle jag definitivt dött! Mamma får gå upp och dra för gardinerna och jag hämtar frukost men sitter i mitt rum och äter där det inte är fullt lika mycket fönster.

Vi lyssnar på radionyheterna och dem säger ingenting eller något. varken mamma eller jag ville att jag skulle gå till bussen själv när något var i görningen (vi hade ingen aning om vad det kunde vara). Så jag fick skjuts till bussen, när jag väntar där kommer två polisbilar till med blåljus och allting och kör in "bakvägen" till det området. Sedan när
jag är på bussen och vi är på huddingevägen så står det 5 polisbilar till med blåljus på och stannar bilar, och lite senare möter vi ännu fler polisbilar.

Ja, det var en jäkligt underhållande morgon får jag säga. Nu verkar det vara så att det var rånarna från smash-and-grab-rånet i heron city som skulle ha flytt hit. Varför välja just det här området av alla som finns? XD
RSS 2.0