Första ridningen på terminen

Det var roligt att vara tillbaka i stallet igen, även om Gladö är nersmittat med kvarka. 6 hästar är drabbade och står i karantän. Så nu blir det byta kläder och rengöra allt ordentligt!

men iaf så fick jag en häst som heter moonshine (mona). Hon är bara 5 år och rätt så ny. Jag har ju fått Caddo på onsdagar, och hon är riktigt bra ridlärare! Hade henne jätte mycket när jag red ponny där. Men iaf så får jag då mona, och det gick okej, inte mer. Hon var känslig, men ändå inte. Jätte svårt att förklara. Det var liksom, om man inte var mjuk så slog hon med huvudet, om man inte ramade in ordentligt så gick hon som en pinne. Men om man var lite "starkare" så blev det bättre, men stundtals var hon riktigt fin.
Men å andra sidan så går det oftast dåligt den första gången man rider en ny häst, man vet ju inte hur den fungerar. Hoppas Caddo inte tror jag har blivit dålig XD
Hoppas jag får Mona nästa gång också så jag kan få lite tid att lära känna henne =)

Sen så måste jag börja sträcka på mig, inte bara när jag rider, utan annars också. För nu märker jag att jag faller framåt med överlivet, vilket Caddo poängterade X antal gånger XD

Nu ska jag duscha
RSS 2.0