Första dagen i gymnasiet

Nu är jag hemma från första dagen i Östra gymnasiet.

Vi började halv 10 i matsalen för att rektorn skulle prata, och han sa väl en del bra saker. Men ändå, en rektors tal är ändå en rektors tal. Han pratade en del om svininfluensan och att varje gång man gå in så finns det på ett bord bredvid entrén, ett bord med desinfektion för händerna och sedan fanns det på alla toaletter också.
Jag vet inte, okej att dem är oroliga, men det där var verkligen renligt...

Okej, sedan möttes vi inom olika inriktningar, NVNV gick med NVKRIM, vi satte oss i ett klassrum och fortsatte med information gällande båda klasserna. Vi var inte så många, tror vi var runt 24 i båda profilerna. Sen var det flest tjejer, men jag har ingen riktig koll på vilka jag ska gå med sedan.

Sen fick man sin coach, jag och 15 till fick Saied, helt okej. Men han är inte den bästa på svenska, men det fungerar.
Där satt vi och pratade och fick lite block, papper, schema och ännu mera information. Det är blandat med NVNV och NVKRIM i coachgruppen också, så vet fortfarande inte vilka jag ska gå med.

Alla fick en sådan där rolig droppe till skolans alla dörrar också =) Efter det gick vi på lite rundvandring och sedan fick vi våra skåp. Jag har skåp 193. Rätt lätt att komma ihåg eftersom jag är född 1993, bara å ta bort en 9:a.

Vi fick även en kalender (baksidan av den)

Nu ska jag ut och läsa tidningen i solen =)

RSS 2.0