No hela dagen

Idag har vi haft förberedelser inför solidaritetsafton imorgon när vi samlar in pengar till afgahanistans fattiga. Vi fick lite sovmorgon till 09:00, sen bestämde vi vad alla ska göra osv... Jag och min grupp ska redovisa  vår svenska författare Selma Lagerlöf, och min lärare skrattade högt åt mig när jag sa det då jag HATAR redovisningar. Ska man döda mig så är det lika bra att göra det ordentligt på en gång.
Sen ska man hålla i varsitt expriment (vi är ju ändå Nv klass) och vi håller i "galvaniska element", dvs batteri med jonbrygga och magnesium och koppar. orkar inte förklara XD knappt så jag fattar det själv. Fast jag, Mila och Hanna gjorde värsta smarta saken, eller kom på, läraren = imponerad eftersom ingen av oss direkt äger på kemi.
Sen var jag tvungen att vänta på Lotus (hunden) som går på dagis uppe vid skolan. hann göra lite So under tiden, prov nästa vecka. Super roligt!

Och nu ska jag chilla en stund, sen ut och träna och ikväll baka till imorgon.
RSS 2.0