Förintelsen

Den här skoldagen har varit rätt bra. Det var inte så mycket enligt schemat eftersom en kille var och pratade med oss om andra världskriget och förintelsen. Han var en av de judar som överlevde. Även om han var ung, 6 år när det hände och han satt i några olika lägren och i gettot så minns han allting helt klart!
Där ser man vilka avtryck en sådan händelse får på människor som utsatts för det. Han berättade mycket bra, och jag tror inte att någon inte kunde bli berörd.
Sen blev det ju en annan sak att höra det från en som upplevt det en att sitta och lyssna på en babblande lärare... Det är vad vi har sysslat med hela dagen. + att jag har varit sur på mamma och pappa för att dem säger att jag ljuger om mitt schema när vi slutar(!). Och ändå sitter schemat på kylskåpet så dem kan kolla själva. Och jag är inte den som ljuger...

Nu ska jag börja laga middag till min såkallade "familj"
RSS 2.0